Обратно към категорията

ОТ "ПУБЛИКУВАЙ С 999": "Не беше сформиране на инициативен комитет за Безистена, а поредната глупост по ямболски!"

   

ОТ "ОТКРИТО МНЕНИЕ НА ЕДИН ОТ ПРИСЪСТВАЩИТЕ НА УЧРЕДЯВАНЕТО НА ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ ЗА СПАСЯВАНЕТО НА БЕЗИСТЕНА
Уваяжаеми инж. Иван Дунчев и адвокат Панчо Панчев,
Въпреки, че познавам добре провинциалната психология,както на „инициаторите”, така и на жителите на Ямбол, реших да се включа в инициативата за спасяване на Безистена. И за пореден път останах излъган и разочарован.
Защо ли?
Защото не се случи това,което очаквах: да се посочат мотивите за исковите претенции на мюфтийството;, да се коментира защо точно в този момент се предявяват, когато страната се намира в подготовка за предсрочни избори; , да се обобщи какво е направено до момента от страна на община Ямбол, с цел да се защити общинската собственост. Редно беше да се обсъдят и предприемат съответни действия в защита на Безистена, ако се налага с активно гражданско участие. Отзовах се на призива на организаторите на събранието, привлякох и други мои приятели, защото исках да изразя ясно и категорично мнението си,че Безистенът е на всички нас, жителите на Ямбол и няма да позволим по никакъв начин да ни бъде отнет. Безистенът е символът на Ямбол, исторически и архитектурен паметник, с който сме израснали. Очаквах да видя пълна залата на НТС с патриоти и активни граждани и общественици, милеещи за града си.
Вместо това видях малка група от хора, пръснати в голямата зала, между които разбрах,че има няколко тракийци, малко бивши офицери,няколко членове и симпатизанти на ПП „Атака”, двама общински съветници от Община Ямбол, няколко пенсионери, и разбира се, журналисти, които също като мен, сигурно са очаквали да се случи нещо интересно и важно.Отец Панайот Чакъров благослови начинанието и изрази своята съпричастност. Последваха едни емоционално-патриотични изказвания от организаторите на събранието, които трябваше да ни обяснят какво е преживял българският народ по време на робството, как е изглеждала сградата на Безистена преди и след реставрацията. Изслушахме продължителните литературни излияния и творчески проучвания на историческите факти около Безистена от един културолог. Запознаха ни с проектите за осмисляне съществуването на сградата, дали как може да се отопля през зимата.След това ни съобщиха,че трябва да поискаме да бъде разкопано на няколко метра под сградата, за да се търсят останки от римско време. Един от дългогодишните търговци и наематели на заведения в същата сграда заяви категорично,че Безистенът не е никакъв архитектурен паметник на културата, а само „старина”,без да има особена стойност, тъй като фасадата била променена след ремонта. Нарочно била направена да изглежда като турска и затова сега мюфтийството си я иска.
Не беше съставена подписка, в която да се подпишем и да заявим подкрепата си, но разбрахме, че срещите ни ще продължат по веднъж месечно и че ще се наричаме старейшини.....
Не, много благодаря!
Изгубих надежда,че нещо може да се промени в нашия град, щом една кауза, каквато е спасяването на Безистена, не може да ни провокира и ангажира като граждани, като общество, какво тогава...?
Повече няма да се отзовавам на подобни безсмислени инициативи, където само ще бъда публика на болни амбиции и лични изяви на псевдо патриоти, скрити зад големи каузи. Съжалявам за изгубеното време и се извинявам на приятелите си, които ангажирах в петък вечер.
Това не беше сформиране на инициативен комитет, а поредната глупост по ямболски . За съжаление това можем, това правим, такива са ни организаторите ! Остава ми надеждата и вярата в действията на Ямболския съд."

Здравко Георгиев

 

"ОТКРИТО МНЕНИЕ НА ЕДИН ОТ ПРИСЪСТВАЩИТЕ НА УЧРЕДЯВАНЕТО НА ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ ЗА СПАСЯВАНЕТО НА БЕЗИСТЕНА
Уваяжаеми инж. Иван Дунчев и адвокат Панчо Панчев,
Въпреки, че познавам добре провинциалната психология,както на „инициаторите”, така и на жителите на Ямбол, реших да се включа в инициативата за спасяване на Безистена. И за пореден път останах излъган и разочарован.
Защо ли?
Защото не се случи това,което очаквах: да се посочат мотивите за исковите претенции на мюфтийството;, да се коментира защо точно в този момент се предявяват, когато страната се намира в подготовка за предсрочни избори; , да се обобщи какво е направено до момента от страна на община Ямбол, с цел да се защити общинската собственост. Редно беше да се обсъдят и предприемат съответни действия в защита на Безистена, ако се налага с активно гражданско участие. Отзовах се на призива на организаторите на събранието, привлякох и други мои приятели, защото исках да изразя ясно и категорично мнението си,че Безистенът е на всички нас, жителите на Ямбол и няма да позволим по никакъв начин да ни бъде отнет. Безистенът е символът на Ямбол, исторически и архитектурен паметник, с който сме израснали. Очаквах да видя пълна залата на НТС с патриоти и активни граждани и общественици, милеещи за града си.
Вместо това видях малка група от хора, пръснати в голямата зала, между които разбрах,че има няколко тракийци, малко бивши офицери,няколко членове и симпатизанти на ПП „Атака”, двама общински съветници от Община Ямбол, няколко пенсионери, и разбира се, журналисти, които също като мен, сигурно са очаквали да се случи нещо интересно и важно.Отец Панайот Чакъров благослови начинанието и изрази своята съпричастност. Последваха едни емоционално-патриотични изказвания от организаторите на събранието, които трябваше да ни обяснят какво е преживял българският народ по време на робството, как е изглеждала сградата на Безистена преди и след реставрацията. Изслушахме продължителните литературни излияния и творчески проучвания на историческите факти около Безистена от един културолог. Запознаха ни с проектите за осмисляне съществуването на сградата, дали как може да се отопля през зимата.След това ни съобщиха,че трябва да поискаме да бъде разкопано на няколко метра под сградата, за да се търсят останки от римско време. Един от дългогодишните търговци и наематели на заведения в същата сграда заяви категорично,че Безистенът не е никакъв архитектурен паметник на културата, а само „старина”,без да има особена стойност, тъй като фасадата била променена след ремонта. Нарочно била направена да изглежда като турска и затова сега мюфтийството си я иска.
Не беше съставена подписка, в която да се подпишем и да заявим подкрепата си, но разбрахме, че срещите ни ще продължат по веднъж месечно и че ще се наричаме старейшини.....
Не, много благодаря!
Изгубих надежда,че нещо може да се промени в нашия град, щом една кауза, каквато е спасяването на Безистена, не може да ни провокира и ангажира като граждани, като общество, какво тогава...?
Повече няма да се отзовавам на подобни безсмислени инициативи, където само ще бъда публика на болни амбиции и лични изяви на псевдо патриоти, скрити зад големи каузи. Съжалявам за изгубеното време и се извинявам на приятелите си, които ангажирах в петък вечер.
Това не беше сформиране на инициативен комитет, а поредната глупост по ямболски . За съжаление това можем, това правим, такива са ни организаторите ! Остава ми надеждата и вярата в действията на Ямболския съд."

Здравко Георгиев




§§§

Уважаеми слушатели и читатели,

В раздел "Публикувай с 999" имате възможност да публикувате всичко, което пожелаете в сайта на РАДИО 999.

Всеки може да сподели най-хубавото си преживяване, най-незабравимата си случка.

Поздравете или благодарете на някого.

Подчертайте проблем, неуредица, закононарушение, на които сте свидетел.

Оплачете се от нечие отношение, от неработеща институция…

Изобщо споделете с всички всичко, което пожелаете!

"Публикувай с 999" е Вашата територия в сайта на РАДИО 999!

Най-интересното ще видите публикувано на първа страница в сайта ни.

По подчертаните от Вас проблеми ще задаваме въпроси и ще търсим отговори, от когото трябва.


Радио 999 се разграничава от всички изразени мнения, позиции и коментари в читателските публикации в този раздел!

Ако желаете да публикувате рекламни съобщения, моля обърнете се към служителите от отдел "Реклама" (вж. в раздел "Екип").

Нецензурни текстове, както и такива, в които звучи езикът на агресията, няма да бъдат публикувани.





Вижте още

 

Напиши коментар

Клик за нова
Попълнете всички полета!

Коментари

 

#33 Андреев -до Станко 04.04.2013 13:44

1)В случая личноста на Виталиан е без значение.Например Вие твърдите че е ГЕТ .Но Марцелин комес,съвременик ,бидейки от 518 година канцлер на Юстиниан,племеник на император Юстин І,твърди,че е СКИТ : (A. "C. 514.) Ind. VII, Senatore solo cos. Vitalianus SCYTHA , assumptis Romanorum equitum......и пр" Евагрий Схоластик пък пише ,че е ТРАКИЕЦ.....Книга ІІІ ......."43. Против Анастасий въстана Виталиан, по род тракиец....." 2) Известно ми е,че град Залдаба/Залдава се отъждествява с дн.Шумен.Но им и други по-стари мнения : Хиерокъл го нарича Зелдепа в провинция Скития , Хонигман твърди че е около Добрич ,проф.Д.Дечев -днешно с.Водко( Суюджик ) а в Уикпедия,че е село Абрит в днешна Североизточна България........хе хе хе.....и тук мненията се различават,нали ? Според мен важно е тук да се съсредоточим за Хадим Али паша.Защото аз пуснах само малък коментар около житието-битието му. Все пак ,така или иначе издигането на Безистена .....или възстановяването му от стара римска постройка ( ? )..... е станало именно по негово време. Следователно е важно да знаем всичко за този човек.


#32 Станко 04.04.2013 07:56

Андреев редно да споменеш че Виталиан е ГЕТ от Мизия роден в град Залдаба /днешния Шумен/ децата му носят характерните "гръцки" имена - Кучис, Бузес, Венил, а че предвожда т.н. българи през 5 век си го написал.

 

 

#31 Андреев до "образ безподобе 04.04.2013 06:57

Благодаря Ви,но искам да направя едно уточнение за мой досаден пропуск .Проблемът е там,че поради многото "Йоановци" във византийскта история от VІ и VІІ век-Йоан Малала,Йоан Ефески,Йоан Бикларски , Йоан Антиохийски и Йоан Никиуски -, съм допуснал една непростима за мен грешка. Проблемът е там,че точно Йоан Антиохийски пише за вълненията около бунта на Виталиан и че той именно е бил под ръка на епископ Йоан Никиуски.Но истината си остава една и съща-Йоан Антиохийски,живял в по времето на император Ираклий ( 610-641) изобщо не пише ,че имало "Провинция България",въпреки че дава първото сведение за българите......" ..........Двамата Теодориховци отново провеждаха в смущение делата на ромеите и опустошавали градовете близо до Тракия ,принуждавайки Зенон(император през 474-491) за първи път да склони към съюз с така наричаните българи " Това е така,защото българите са били подчинени на аварския хаган и са живеели на север от Дунав,ако похода от 626 г.срещу Константинопол. Но относно бунта на Виталиан, Йоан Антиохийски( VІІ в) също ползва Йоан Малала( VІ в) ,но ИЗОБЩО не споменава за някаква "Провинция България ". Ето накратко най-важното което ни съобщава( цитирам по ГИБИ том 3,1960 г) : стр 35 за първия поход на Виталиан :....."Когато ( бел.моя- Виталиан) бил лишен от държавна издържка на така наречената заплата на федератите,той насъскал войсковите части на СКИТИЯ и ТРАКИЯ ,които освен това били недоволни от безчинствата на тамошния стратег Ипатий ,и без мъка ги убедил първи да започнат враждебни действия и всякакви беззакония." стр 36 за похода на стратега Кирил срещу Виталиан :......"Кирил отишъл в МИЗИЯ ,но докато готвел отмъщение срещу Виталиан,сам станал негова жертва ,като бил убит с меч в главната си квартира...." ( стратега Кирил е убит в Одесос-сега Варна) пак на стр 36 за похода на Ипатий,който с войска от 80 000 дущи тръгнал срещу Виталиан,но разгромен бива уловен :......" А Ипатий бил удостоен от Виталиан с дължимото внимание,понеже той високо ценял неговата известност.".... стр 37 ......."След това Виталиан завзел всички крепости и градове в СКИТИЯ и МИЗИЯ : всички се страхували от него и го признали за император".... И така нататък и нататък без да споменава ИЗОБЩО "Провинция България" Споменава я ЕДИНСТВЕНО в съчинението си епископ Йоан от град Никиу ,цитирано по английски текст "John, Bishop of Nikiu: Chronicle. London (1916). Introduction" 72. And Vitalian, whom we have just mentioned, raised a revolt against the emperor Anastasius, and seized Thrace and Scythia 206 and Mysia, and mustered a numerous army. 73. And the emperor sent against him a general named Hypatius. And when they fought together, he was vanquished by Vitalian and taken prisoner. And on the payment of a large ransom he was set free. 74. But immediately on his return to the emperor, the latter removed him from his command, and appointed in his room another general, named Cyril, of the province of Illyria. 75. And he also gave battle to Vitalian, and there was great slaughter on both sides. Cyril the general retired into the city named Odyssus, and stayed there while Vitalian withdrew into the PROVINCE OF BULGARIA . 76. And he gave large sums of money to the guards who kept the gates of Odyssus, and then, marching by night, he put Cyril the general to death and captured the city. 77. And he attacked also the province of Thrace, and plundered all its wealth, and likewise the cities of Europe, and Sycae, and the region over against Constantinople and Sosthenium, and he established himself in the church of the holy Archangel Michael, devising by what means he could make himself master of the empire of Byzantium със скромен мой превод на български : 72. И Виталиан, който ние сега споменаваме ,въздигна въстание срещу император Анастасий,което обхвана Тракия ,Скития 206 и Мизия и събра многобройна армия. 73. И императорът изпрати срещу него стратега именуван Ипатий . И когато те се срещнаха в сражение, той (Ипатий) бе победен от Виталиан и взет за затворник. И след заплащането на голям откуп той бе освободен. 74. Но когато той се връща при императора, последния го отстрани от неговата команда и назначен на негово място друг стратег наричан Кирил за провинцията на Илирия 75. И той също така се отправи за бой с Виталиан и имаше голямо клане от двете страни. Стратега Кирил се укри в града наричан Одеса(Варна) и остана там докато Виталиан се оттегли в провинцията на България. 76. И той ( Виталиан) даде големи суми от пари на охраната която отбраняваше вратите на Одеса (Варна), и тогава придвиждайки се нощем, той осъди стратега Кирил на смърт и плени града. 77. И той нападна също така провинцията на Тракия, и грабна всички негови богатства, и както подобно градовете на Европа,Скития, и региона срещу Константинопол и квартала му Состения ( Sosthenium), и той се спря в церквата на Свети Арахангел Михаил,обмисляйки с какви средства той би могъл да овладее на империята на Византия Но както казах на съответното място ,епископ Йоан от град Никиу е живял ПРЕЗ ВТОРАТА ПОЛОВИНА НА VІІ ВЕК-НАЧАЛОТО НА VІІІ ВЕК.Действително той обърква малко нещата( похода на Ипатий е преди похода на Кирил ,което не е вярно) Важното е че той пише за България ,защото възникнала през 668 г. България е била факт с повече от 30 годишна давност към времето когато Йоан Никиуски пише своята История.


#30 Андреев-до "образ безподобе 04.04.2013 06:56

Благодаря Ви,но искам да направя едно уточнение за мой досаден пропуск .Проблемът е там,че поради многото "Йоановци" във византийскта история от VІ и VІІ век-Йоан Малала,Йоан Ефески,Йоан Бикларски , Йоан Антиохийски и Йоан Никиуски -, съм допуснал една непростима за мен грешка. Проблемът е там,че точно Йоан Антиохийски пише за вълненията около бунта на Виталиан и че той именно е бил под ръка на епископ Йоан Никиуски.Но истината си остава една и съща-Йоан Антиохийски,живял в по времето на император Ираклий ( 610-641) изобщо не пише ,че имало "Провинция България",въпреки че дава първото сведение за българите......" ..........Двамата Теодориховци отново провеждаха в смущение делата на ромеите и опустошавали градовете близо до Тракия ,принуждавайки Зенон(император през 474-491) за първи път да склони към съюз с така наричаните българи " Това е така,защото българите са били подчинени на аварския хаган и са живеели на север от Дунав,ако похода от 626 г.срещу Константинопол. Но относно бунта на Виталиан, Йоан Антиохийски( VІІ в) също ползва Йоан Малала( VІ в) ,но ИЗОБЩО не споменава за някаква "Провинция България ". Ето накратко най-важното което ни съобщава( цитирам по ГИБИ том 3,1960 г) : стр 35 за първия поход на Виталиан :....."Когато ( бел.моя- Виталиан) бил лишен от държавна издържка на така наречената заплата на федератите,той насъскал войсковите части на СКИТИЯ и ТРАКИЯ ,които освен това били недоволни от безчинствата на тамошния стратег Ипатий ,и без мъка ги убедил първи да започнат враждебни действия и всякакви беззакония." стр 36 за похода на стратега Кирил срещу Виталиан :......"Кирил отишъл в МИЗИЯ ,но докато готвел отмъщение срещу Виталиан,сам станал негова жертва ,като бил убит с меч в главната си квартира...." ( стратега Кирил е убит в Одесос-сега Варна) пак на стр 36 за похода на Ипатий,който с войска от 80 000 дущи тръгнал срещу Виталиан,но разгромен бива уловен :......" А Ипатий бил удостоен от Виталиан с дължимото внимание,понеже той високо ценял неговата известност.".... стр 37 ......."След това Виталиан завзел всички крепости и градове в СКИТИЯ и МИЗИЯ : всички се страхували от него и го признали за император".... И така нататък и нататък без да споменава ИЗОБЩО "Провинция България" Споменава я ЕДИНСТВЕНО в съчинението си епископ Йоан от град Никиу ,цитирано по английски текст "John, Bishop of Nikiu: Chronicle. London (1916). Introduction" 72. And Vitalian, whom we have just mentioned, raised a revolt against the emperor Anastasius, and seized Thrace and Scythia 206 and Mysia, and mustered a numerous army. 73. And the emperor sent against him a general named Hypatius. And when they fought together, he was vanquished by Vitalian and taken prisoner. And on the payment of a large ransom he was set free. 74. But immediately on his return to the emperor, the latter removed him from his command, and appointed in his room another general, named Cyril, of the province of Illyria. 75. And he also gave battle to Vitalian, and there was great slaughter on both sides. Cyril the general retired into the city named Odyssus, and stayed there while Vitalian withdrew into the PROVINCE OF BULGARIA . 76. And he gave large sums of money to the guards who kept the gates of Odyssus, and then, marching by night, he put Cyril the general to death and captured the city. 77. And he attacked also the province of Thrace, and plundered all its wealth, and likewise the cities of Europe, and Sycae, and the region over against Constantinople and Sosthenium, and he established himself in the church of the holy Archangel Michael, devising by what means he could make himself master of the empire of Byzantium със скромен мой превод на български : 72. И Виталиан, който ние сега споменаваме ,въздигна въстание срещу император Анастасий,което обхвана Тракия ,Скития 206 и Мизия и събра многобройна армия. 73. И императорът изпрати срещу него стратега именуван Ипатий . И когато те се срещнаха в сражение, той (Ипатий) бе победен от Виталиан и взет за затворник. И след заплащането на голям откуп той бе освободен. 74. Но когато той се връща при императора, последния го отстрани от неговата команда и назначен на негово място друг стратег наричан Кирил за провинцията на Илирия 75. И той също така се отправи за бой с Виталиан и имаше голямо клане от двете страни. Стратега Кирил се укри в града наричан Одеса(Варна) и остана там докато Виталиан се оттегли в провинцията на България. 76. И той ( Виталиан) даде големи суми от пари на охраната която отбраняваше вратите на Одеса (Варна), и тогава придвиждайки се нощем, той осъди стратега Кирил на смърт и плени града. 77. И той нападна също така провинцията на Тракия, и грабна всички негови богатства, и както подобно градовете на Европа,Скития, и региона срещу Константинопол и квартала му Состения ( Sosthenium), и той се спря в церквата на Свети Арахангел Михаил,обмисляйки с какви средства той би могъл да овладее на империята на Византия Но както казах на съответното място ,епископ Йоан от град Никиу е живял ПРЕЗ ВТОРАТА ПОЛОВИНА НА VІІ ВЕК-НАЧАЛОТО НА VІІІ ВЕК.Действително той обърква малко нещата( похода на Ипатий е преди похода на Кирил ,което не е вярно) Важното е че той пише за България ,защото възникнала през 668 г. България е била факт с повече от 30 годишна давност към времето когато Йоан Никиуски пише своята История.

 

 

#29 Колев 04.04.2013 06:27

Браво Андреев! Още през 1925 тодина когато Община Ямбол предприема основен ремонт на Безистена собствеността върху тази обществена сграда е била от ясна по ясна. Мисля че тогава кмет на Ямбол е бил юриста Стоян Митев. При положение, че собствеността върху Безистена не е била ясна, Общината едва ли щеше да хвърли 1300000 лева за основния му ремонт и да го превърне в едно доходно здание за Ямболската община.


#28 инж.Иван Дунчев 04.04.2013 04:19

относно химна на Ямбол Дайте музиката и видео,ако имате.Ако не, да се съберем на Параклиса на Света Богородица с инструменти или с гайда и тъпан !или с каквото намерим,да направим химна- песен,пеейки с клетвена ръка на сърцето и го запишем за vibox7 u youtobe и го пратим по Свещения Нет до всички Ямболии и Българи по света ,и най вече до прокудените ни деца и внуци по света да слугуват и търпят униженията и презренията от тия народи,които нашите Деди направиха с Любов Човеци,и немили-недраги да страдат и линеят по стари родители,невръстни деца и копнеещи за ласка младо остаряващи невести и тази дивно хубава България,за която съвсем скоро ще научим онемели от възторг защо само в Нейния химн се пее ...Ти си земен Рай!!! С нас ще пее и толкова мразения и обичан,и мразещ и много повече обичащ-и разпънат от това на кръста, а на кръста разпъват жертвените Исусови деца-Слави Трифонов когото каним с целият му екип!http://www.youtube.com/watch?v=gXmN5wkQwO0&feature=endscreen С нас ще пее и 80-годишната баба Руска -едва кретаща старица,която се появи отнейде тази вечер на дъждовния и пуст помръкнал площад пред Безистена и мокра се насочи към ъгъла на Геша ,дето аз гледах догарящите свещички на параклиса на Света Богородица -Чедо,продума ми с глухи слова тя-одеалото ми се развали и не ми топли,пък сам самичка и ми е студено нощем-дали ги правят тука нещо? Глътката ми се надигна нагоре и ми запуши гърлото.-Ти имаш ли,чедо,одеалце на ток,че тъй е по малко пари-кротко ме питаше тя с наведени очи.Казах и,че имам възглавница за краката ,ама и тя се е развалила нещо,а и вече е късно и тука такива неща няма.Женицата унесено си говореше нещо и тръгна кретайки да си ходи,но видя горящите свещички в ъгъла на скоро възкръсналия Богородичен параклис и ме попита що съм тука.-Ми пазя Безистена!-рекох да не се обяснявам много аз,но старицата насочи живнали очи към мене.-Ше ни го вземат ли наистина,чедо?Аз работих едно време дълго в магазина,някъде тука беше дето сега стоиме-почна да се оглежда тя -ама беше много отдавна,ти си младо момче,не си видял що е било.Колко имаш-гониш ли педесето? -Гоня вече 64,и помня и аз добре как беше-отговорих и аз,а тя не откъсваше поглед от свещичките,като че ли искаше да вземе малката им топлинка за студения си дом... - Параклис на света Богородица е ,жено,много стар е,но тия дни го възстановихме отново-сложих ръка на немощното и рамо и усетих ,че тялото и трепери от студения дъжд и вятър в късния час.Старата жена мълчеше потръпвайки,без да откъсва все така погледа си от светлинката.-Имаш ли някаква мъка или нужда ,како Руске,боли ли те нещо тялото? -Здрава съм аз,здрава съм -на тия години бивам-бавно говореше тя -но друга болка имам,чедо!Сама съм,сама останах и тъй не се живее!Децата се пръснаха ,ама най-ми е мъка за внуците-разплака се жената.-Тях искам да виждам ,докато още малко ще имам живот,за тях жаля и все плача доде имам сълзи... http://www.youtube.com/watch?v=V4QdqxGNt7c И аз плачех с нея и почнах да и говоря ,че и моите две деца са прокудени по чужбината и двамата ми внуци не знаят изобщо Български от скандинавска майка и най-много да ми се изплезят по скайпа отегчени и побутвани от баща им.Старицата не ме и чуваше и пак проплака хлипайки- Много ме боли за внуците,искам да ги виждам... -Вярваш ли в Бог,сестро?-хванах я аз за студената сбръчкана ръка и я поведох към ъгъла на параклиса при свещите,знаещ отговора и-ела и кажи мъката и болката си на Света Богородица,Тя има такава голяма радост,че възстановихме параклиса и и отговаря на търсещите я първи и най-ревностно ! Дадох и една свещичка и иконката на Богородица,която бяхме купили с Ирина предните дни от Игуменката Минодора от Кабиленския манастир. Тя радостно ни прекръсти и благослови начинанието ни да възстановим параклиса, когато трескаво и се изповядах,че от пет години Светата Майка непрекъснато ми сочи това место на ъгъла на Безистена и ми повелява ,че трябва да възстановим Нейния храм,на който ще стават чудеса от изцеления първо на душите и от тях на телата и невиждани феномени за хора от всички краища на света и за това търся съвета и благословението и . -Прекрасно е това,което правиш!В Гърция през десет метра има параклис и хората на всеки се покланят,а в България няма такова нещо, в Ямбол няма ни един параклис-много хубаво дело си започнал и аз ще те насърча и благословя !Иконата е благословена!http://www.youtube.com/watch?v=t5qvBdkBfbY ...Руска взе с треперещи ръце иконата и свещичката и трудно навеждайки се я припали от другите.Пак трудно се изправи и почна да рови из джобовете на палтото си. Извади париците,които намери и понече да сложи 20стотинки в кутийката с пясък с горящите свещи.Спрях и ръката и и казах трескаво: "Ти И даде душата си,Руске-Богородица това иска от теб,не ще пари!Дай си ръката да се помолим и и кажи ,че искаш да се върнат при теб внуците ти,ти толкова малко искаш от нашата Майка!" Плачех с нейното толкова скромно желание,а идващо с огромната тежка мъка и душевно страдание на всички разделени завинаги майки от децата им...Толкова малко поиска тази жена в гаснещия залез на дните си от Тебе,Майко Богородице,а толкова важно за нея,само за това Те попроси обнадеждена,а аз Те помолих да върнеш скоро всички деца на България в Святата ни Родина! Амин! http://www.youtube.com/watch?v=uCg3CaRlLZY ...Прибирай се вече ,че стана много късно,и друг път ела с други жени на параклиса-напътих старицата,а тя ме попита нали няма да дадем да ни вземат Безистена! -Никой не може да го пипне,щом и ти си в нашата армия-със сълзи ще го пазиш-искаш ли? Баба Руска веднага отвърна:Искам!А може ли да запишеш и дъщеря ми,щом си бил инженер в Ямболена ще я познаваш-и тя беше инженерка там,казва се Мери Начева,и тя трудно кара сега... -Разбира се,с най-добри взаимни колегиални чувства сме били с дъщеря ти,общите ви сълзи и страдащи души имат голяма стойност и огромна положителна съграждаща и обезоражаваща сила и мощ на храм Божи,какъвто е Безистена,където разделения и противопоставяния,омраза, армии ,танкове и смъртни сили не важат ! пак ви припомням завещанието на тракиеца Орфей,аватарът на Христос според новите изследователи: В сърцето крепост с меч не можеш влезна! Там само песента с Любов прониква! Представих ви нови членове на Съвета на старейшините:инж. Мери Начева и скърбящата за внуците си самотна Баба Руска Атанасова В Националния СС се включи и Билкарят от Ямбол -Петър Радославов Бояджиев-прекрасен одухотворен млад човек,излъчващ и даряващ винаги силна позитивна енергия с лечителска мощ,след като емоционално си припомнихме общи сакрални срещи на светилището на Зайчи връх няколко пъти при лятното слънцестоене и мистичния Еньовден и връзката между светилищата на Кибела и Аполон на Зайчи връх ,и Богородица и Исус на Безистена .Предадох му покана към баща му Радостин Бояджиев-Богоблагословен Билкар http://www.youtube.com/watch?v=bFyEgJc1gbY&list=RD02wGWZda1vycM

 

 

#27 инж.Иван Дунчев 03.04.2013 20:09

Бъдете всички благословени,Българи! http://www.youtube.com/watch?v=wGWZda1vycM Дето всички чакахте Краят на света от 21декември 2012 е това ,че започна последния епохален етап на възстановяването на Българският дух и Възкресението на Свещения Български Божи народ,чрез който се завръща Божието царство на Любовта и Братството между човеците на Земята и започва Златната ера,в изпълнение на всички пророчества от най-големите нови пророци на света за България и човечеството! Отворете душите,очите и ушите си-навсякъде е натъпкано с тази огнена информация,която надеждава изстрадалите и загубили вярата и надеждата ви сърца и плаши тъмните души,незнаещи горките,че Господ Бог Исус Христос идва още повече да излекува техните страдащи души и носи Спасение за АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ!!! Чрез предложеният от инж.Стефан Лазаров -бивш председател на ОбщСъвет-Ямбол и достоен Българин и Ямболия, химн на Ямболци,ви казваме,че Исус и Богородица Ви обичат Безкрайно! В кръвта си носим свят завет: С "ура" летиме все напред!! През хребети и синя степ Летим, отечество, за теб! Ний ямболци сме с дивна мощ По дълг се бихме ден и нощ. И с лаври увенчахме пак Сърцето - този ален флаг. С "ура" летиме все напред! Носим своя свят завет: Със теб, отечество,! Напред! Над Тунджа лумва зарево, То възвестява Рождество! И ако трябва в ден студен Да браним своя край свещен, От мълнии ще вдигнем зид От слънцето надежден щит! Към тия силни и мощни думи и защити ще добавим само : Дух Свети бди над нас! http://www.youtube.com/watch?v=mMM5uWZPW1k http://www.youtube.com/watch?v=-MRti4r_Og0


#26 образ безподобен 03.04.2013 15:49

Благодаря на г-н Андреев. Много интересна информация. Най-после да прочета нещо смислено.

 

 

#25 Андреев 03.04.2013 15:08

Безистена е ДРУГ ОБЩЕСТВЕН ОБЕКТ и по завещание очевидно някога дадено на султан Баязид ІІ ( 1481-1512 ) и последвалите го ,до наличния документ за СЛАВНИТЕ ВАКЪФИ на "блаженопочившия Гази Султан Махмуд Хан ІІ"( 1808-1839 ) Безистена и дукяните му са принадлежали на ЦАРСКАТА ХАЗНА и тям са били отправяни наличните средства ( по 55 пари годишно ) до 1877 г. Ето защо ,този документ не внася нищо ново по отношение на Безистена и евентуално, околните му дюкяни.Той е бил,е,и ще бъде наша ЯМБОЛСКА собственост.


#24 Андреев 03.04.2013 15:01

Така и Вие. Пишете какво ли не за Безистена плюс 18 километровия водопровод от Бакаджика построен преди уж 6000 години( ! ).......А НЕ ПРИВЕЖДАТЕ НИКАКВИ АРХЕОЛОГИЧЕСКИ ДАННИ ?! Поне за едно-единствено нещо.Ето например:-Вие пишете че отклонение от този 18-километров водопровод е имало за "Белянката".Но аз ще ви кажа,че когато т.н.Инка разкопаваше мястото за да си строи "постройката" ,аз лично видях,че стария тръбопровод -от керамични тръби -,идва към Белянката от ЮГ ! Не от ИЗТОК ,където би трябвало да бъде по" 18 километровия тръбопровод от Бакаджика". Така е и за Безистена. Пак не потвърждавате с нито едно разумно доказтелство,че бил стара,стара,стара постройка от "тракийско време" и уж "ранно-християнска базилика с баптистерий". Действително подбуден от г-н "Стоян Р." аз прерових ( продължавам и сега) темата "Безистени" из наличния ми интернет.И откровено казано,не установих НИТО ЕДИН БЕЗИСТЕН който да има "йонийски колони" и т.н."гърбица" .Няма ! Но не това е въпросът.Има друго и по -особена история.Трябва да се тръгне от първоизточника и от там да се стигне до султан Махму́д II ( 1808-1839) ,за да се станови какво е визирал документа от "11 реблюолеввел 1261 г.”( от Хиджра ) съотвествуващ на 1845 г. КОЙ Е ТОЗИ АЛИ ПАША ? Аз в по-преден постинг вече поставих този въпрос .Сега за сега ,това е Хадим Али паша ,той и Гази ХадимАли паша ,той и Хадим Атик Али паша,той накрая е "Атик Али Паша" от документа от 1261/ 1845 г. Както изглежда,той е бил бошнак ,родом от село Дрозгометва ( ? ) близо до Сараево ,чийто баща е бил някой си Радостин. Израства в двореца Акагалар и след това започва възшествието му по османската йерархия. В крайна сметка бил е бейлербей на Румелия от 1486 г. и най-висшото му издигане -велик везир между 1501-1503 и 1506-1511 г. Умира след сражение станало на 2 юли 1511 г. и е погребан в Амасия. Кое е тук важното -това е думата "ХАДИМ ",което безупречно означава,че е бил СКОПЕЦ ! Това не е било изненада в съдбата на юношите-еничари заселени в Константинопол или около него.Известна част от тях още изначално са били превръщани в скопци и така е минавал живота им,независимо в ранга на издигането им. Такъв е бил и нашият герой и това безупречно се доказва от запазения в оригинал берат от 1486 г. на султан Баязид ІІ ( 1481-1512 ) за назначаването му за бейлебрей на Румелия -ХАДИМ АЛИ ПАША.( хадим = скопец) Следователно скопен от малък ,Хадим Али паша НИКОГА НЕ Е ИМАЛ ДЕЦА .Ето защо след смърта му ,по силата на османското право т.н."мирие",недвижимото имущество на Хадим Али паша минава в ЛИЧНО имущество на султана. Без да влизам в други подробности ,нека погледнем от този ъгъл към документа ,предоставен ни от вестник "Делник" ,без да знаем думица турски. Интересуващото ни ,ще отбележа с главни букви : „за безистена и дюкяните на вакъфа на Атик Али Паша в Ямболу и носи дата реблюолеввел 1261 г.По християнското летоброенe това означава 1845 година/ така пише в исковата молба/. В този османски документ пише още дословно следното: ”СУЛТАНОВИТЕ вакъфи като причислен към СЛАВНИТЕ ВАКЪФИ на блаженопочившия Гази Султан Махмуд Хан ІІ- лека му пръст! Между НЕГОВИТЕ ПОКРИТИ ИМОТИ СА БЕЗИСТЕН И ДЮКЯНИ В ЯМБОЛУ , носещ годишен наем 60 гроша. От 1 мухаррем 1254 г./по османското летоброене- б.а./ до края на залхидюдие 1260 г.този наем не е бил предаван В ХАЗНАТА и сумата 420 гроша, която е наема за седем години, е в дълг на жителя на казаната ка(а)за Йомер Ефенди, назначен да събира наемите на споменатия вакъф.В този смисъл се написа и изпрати до Вас настоящето писмо, за да положите усилия по въпроса. Написано на 11 реблюолеввел 1261 г.” Следователно в Османския архив на Главна дирекция на държавните архиви на Република Турция, регистър номер 155, страница 6,са записани числящи се на "блаженопочившия Гази Султан Махмуд Хан ІІ- лека му пръст" негови ЛИЧНИ ПОКРИТИ ИМОТИ -Безистен и дукяни в Ямбол. Мен ще ми е много ,много чудно ако някой съдия или съдийка от Окръжния ни съд би се осмелил да придаде на този документ,значение КОЙТО ТОЙ НЕ БИ МОГЪЛ ДА ИМА ! И тук няма никакво значение Съглашението от 6/ 19 април 1909 година между България и Турция,на чийто VІІ член се позовават многоуважаемите аги.Цитирам го изцяло: VII. Ще се бди за доброто съхранение на недвижимите вакъфски имоти, находящи се в България. Никаква религиозна или благотворителна сграда не може да се срути, освен по належаща нужда и съгласно действующите закони и правилници в страната. В случай че една вакъфска сграда подлежи на отчуждаване поради належащи причини, то отчуждаването може да стане само след като се определи друго място, имеюще същата стойност, по отношение на местността, гдето е била построена, и след като се заплати стойността на сградата. Сумите, които ще се плащат срещу цената на отчуждаваните, поради належащи причини вакъфски недвижими имоти, се употребяват изцяло за поддържането на вакъфските сгради, находящи се в България, и за постройката на други религиозни учреждения в места, гдето се почувствува нужда. Главният мюфтия е натоварен да контролира относящите се към тоя параграф сметки и да предотвратява всякакво злоупотребление. То е валидно само за въкъфни имоти които са дадени,придобити и Бог знае как ,но принадлежат на Главното мюфтийство. Но вакъфите са ДВА вида .Цитирам част от неговото съдържание : "Доходът от вакъфа отива за издръжка на мюсюлмански религиозен обект - например джамия,ИЛИ ДРУГ ОБЩЕСТВЕН ОБЕКТ - например МОСТ , БЕЗИСТЕН , медресе ,имарет, ЧЕШМА,ЧАСОВНИКОВА КУЛА,КЕРВАНСАРАЙ ,ПАЗАР" Безистена е ДРУГ ОБЩЕСТВЕН ОБЕКТ и по завещание очевидно някога дадено на султан Баязид ІІ ( 1481-1512 ) и последвалите го ,до наличния документ за СЛАВНИТЕ ВАКЪФИ на "блаженопочившия Гази Султан Махмуд Хан ІІ"( 1808-1839 ) Безистена и дукяните му са принадлежали на ЦАРСКАТА ХАЗНА и тям са били отправяни наличните средства ( по 55 пари годишно ) до 1877 г. Ето защо ,този документ не внася нищо ново по отношение на Безистена и евентуално, околните му дюкяни.Той е бил,е,и ще бъде наша ЯМБОЛСКА собственост.

 

Реклама

Банер 1

 

Времето в Ямбол

Видео

На Бабинден: За избора да родиш у дома 3 деца без лекарска помощ
Вие се съгласявате с нашите бисквитки, ако продължите да използвате този уебсайт. Повече информация
 Настройки на "бисквитките"   Приемам!